Ett utrustningsföremål som endast kan användas tillsammans med reglerna f�r NeoHumans.
Amplifier Kan endast användas av NeoHumans, se informationen om det ovan. Det finns flera olika versioner av Amplifiers. Den ursprungliga var semimobil och hade andra medicinska användnings omr�den. Forskarna hade arbetat på en hjärnstimulerande apparat, när de märkte att den stimulerade och förstärkte de telepatiska förmågorna på NeoHumans. De började forska f�r att få fram en bättre version av apparaten. Det dr�jde inte länge förr�n den kom, och den kallades f�r Amplifier. V�l uppkopplad med Amplifiern upplever en NeoHuman en känsla av att tankarna börjar rusa och att tankeverksamheten blir koncentrerad till en del av hjärnan. L�kare bland NeoHumans har konstaterat att Amplifiern hjälper hjärnan att arbeta hastigare �n normalt, genom att på något vis omf�rdela hjärnans resurser så att hjärnan kan koncentrera sig på endast ett f�tal uppgifter.
En hjärna �r uppdelad i olika delar som �r kraftigt specialiserade. En sektion sysslar med synen, en sysslar med h�rseln och så vidare. Amplifiern hjälper hjärnan genom att fungera som en kopplingsdosa och kan därmed låta andra delar av hjärnan hjälpa till med det som man koncentrerar sig p�. Bieffekten av att använda sig av en Amplifier �r att man tillfälligt kan bli något distraherad och i extrema fall upptr�da klumpigt. Det varnas f�r att vara uppkopplad med en Amplifier längre �n 5-12 timmar i str�ck. Det kan vara farligt (hur farligt vet man inte, men forskare jobbar på det).
Om en normal människa skulle r�ka koppla in sig på en Amplifier upplever han bara en svag kittlande känsla i tankarna och sedan sl�s han/hon ut av ett kraftigt epileptiskt anfall. Alla Amplifiers måste vara kopplade genom ett DNC-jack eller kopplas med speciella dermatroder till användaren.
AmP I AmP I �r den f�rsta mobila versionen av Amplifiern. Den Amplifier som f�rst tillverkades (ovan) �r stor, klumpig och bara i v�gen. AmP I kan b�ras omkring och som alla Amplifiers ger den NeoHumans tillgång till telekinesi.
Effekt: EMPx1,4 i radie och ingen bonus. Fungerar �ven som en b�rbar dator med uppfällbar skärm och grafiskt tangentbord samt DNC-länk. Delarna till AmP I köps från trettio olika tillverkare och monteras av Science Life. Vikt: 1,5 Kg Pris: 500 Euro
AmP II AmP II �r år 2059 standard f�r semimobila Amplifiers. AmP II är en 75x75x20 cm svart låda med uttag f�r DNC-länk. Normalt fraktas AmP II i en bil eller på en motorcykel. Huvudsakligen används den när man vill ha längre r�ckvidd vid användandet av telepatiska förmågor. AmP II fungerar som en relativt avancerad dator med möjlighet att ha bildskärm, holografisk projektor samt modemuppkoppling. Delarna till AmP II köps från trettio olika tillverkare och monteras av Science Life.
Effekt: EMPx6 i radie. +10 i bonus på ens EMP (r�knas endast när målet ska sl� motståndslag mot telepati eller �r man ska r�kna ut hur man mycket man kan lyfta med telekinesi). Effekten av att vara uppkopplad till AmP II �r så kraftigt att alla fysiska uppgifter som att ducka eller hoppa blir tv� niv�er sv�rare (+Ob2T6). Vikt: 70 Kg Pris: 18 000 Euro
AmP III AmP III �r den moderna versionen av AmP I. Den �r mindre, lättare och effektivare men den �r �ven dyrare och delarna måste specialtillverkas, vilket måste göras i smyg i ett av Science Lifes hemliga forskningsstationer.
Effekt: EMPx1,5 i radie. +2 i bonus på EMP (r�knas endast när målet ska sl� motståndslag mot telepati eller �r man ska r�kna ut hur man mycket man kan lyfta med telekinesi). AmP III kan b�ras på armen som en stor armbandsklocka och den fungerar �ven som en mikrodator. Den har ingen bildskärm men den kan s�nda bilder och ljud och �ven styras genom sitt DNC-jack. Vikt: 100 g Pris: 1500 Euro Powered by AkoComment 2.0! |