ParaMil Corporation
Doc# 2919315121
Classified
Sammanfattning Gruppen skall genomföra en insats mot en hackerorganisation iförda signum tillhörande ParaMil-konkurrent. Gruppen skall agera som medlemmar av nämnda konkurrent och hantera hackerorganisationen på ett sådant sätt att den har maximal sannolikhet att genomföra motaktioner efter insatsens avslut. Dessa motaktioner kommer att riktas mot nämnda konkurrent och därmed gynna ParaMil.
Klassificering Taktisk insats, teknisk insats, bedrägeri, civilisthantering, förhör, reträtt.
Sv�righetsgrad Medelsv�r
Tids�tg�ng 1h+
Träningsmål Att ge gruppen erfarenhet av samarbete. Att träna deras förmåga till effektiva och snabba insatser. Att öva deras reaktionsförmåga och möjlighet att hantera plötsligt inkommande kriser. Dessutom f�r de övning i att hantera civilister samt att arbeta undercover.
Uppdragsmål 1) Maximera skadeverkan på materiel och organisation 2) Bibehålla bedrägeri. 3) Undvika kontakt med lagförande myndighet. 4) Inga egna förluster accepteras.
Beskrivning ParaMil vill smutskasta Nimrod lokalt. Gruppen skall därför iförda Nimrodutrustning göra en
stöt mot det kända hackercaféet Wireframed. Med detta tillslag hoppas ParaMil att
Nimrod skall bli så misskrediterade som möjligt, d� hackers gärna smutskastar sina
fiender. Det är viktigt att gruppen tränger in snabbt i caféet och ger sig på den
elektroniska utrustningen som finns i källaren. De f�r gärna vara v�ldsamma,
även om de inte skall g� till överdrift. Givetvis skall de undanröja alla hot.
Tillslaget bör ske när det inte är alltför
mycket människor på haket, det vill säga i gryningen. Gruppen skall d� storma in,
visa upp (förfalskade) Nimrodlegitimationer och hävda att de skall beslagta all
datateknisk utrustning i lokalen av säkerhetsskäl, d� Nimrod känt sig hotade av
caféets hackers. Sedan skall gruppen med största möjliga hastighet ta sig ner i
källaren och stänga av utrustningen där, samt beslagta all lagringsh�rdvara.
Resten skall de förstöra. Har de möjlighet bör de även visitera så många
besökare som möjligt för att beslagta diskar och annan utrustning. Snabbhet är
av högsta vikt, d� hackerna kan hinna gömma eller förstöra viktig information,
samt d� polisen kan tänkas anlända. När uppdraget är slutfört skall gruppen ta
till reträtt i sin Nimrodvan och skaka av sig eventuella förföljare. Därefter skall
de ta sig till en mötesplats en bit utanför staden där de f�r byta utrustning
och fordon. En extern chaufför tar över Nimrodbilen. Bakgrundsbilaga A, hackerklubben Wireframed
Wireframed är en inneklubb bland Washingtons
hackers, och den samlar alla sorters människor på ett ställe. på dagarna
fungerar den som datasal och internetcaf�, d� både erfarna och icke-erfarna
kommer dit och använder klubbens datakraft. Framåt kvällen samlas alla
hackerintresserade till fest- eller barkvällar, och på natten är den ett
tillh�ll för mindre nogräknade hackers och liknande. Klubben är organiserad
lite som ett kollektiv, och har samlat resurser och kontakter för ett
hundratals hackers. Hackers är oftast vana att agera på egen hand, men p�
Wireframed har man slagit sig samman för att ha r�d med dyrare utrustning och
för att väga tyngre i den undre världen. Tack vare sin storlek tänker folk
efter innan de bråkar med folk från Wireframed. Wireframed styrs främst av hackern Rodney,
a.k.a. Redfox. Han är en tämligen ålderstigen hacker (45�r), som är nöjd med
att vara administratör för klubben istället för att vara ute och hacka hela
nätterna. Datorerna har han lämnat över till de yngre. Rodney älskar sin klubb
som han ser som sitt livsverk, även om han var långt i från ensam att bygga upp
den till dess nuvarande status. Rodney har mellan ett tiotal och ett tjugotal
anställda som städare, bartenders, tekniker, netrunners och vakter. Han sköter
allt administrativt arbete själv. Han har sällan fast anställda utan hyr in
lite d� och d�. Oftast betalar han vänner för att de skall sitta över natten
och underh�lla serverhallen eller bevaka klubbens cyberrymd. Vakterna tillhör
ett lokalt men professionellt gäng vid namn Raw Tech som har börjat hyra ut
sina mannar för olika jobb. Klubben har mellan fyra och �tta vakter samtidigt,
och Rodney behöver bara ringa ett telefonsamtal för att få större delen av
gänget att komma om det skulle vara kris. Det st�r till och med på dekaler
utanför klubben. Raw Techs affärsid� bygger på att de hyr ut ett par stationära
vakter och låter resten av gänget �rycka� ut i full styrka om något skulle
krisa sig. Detta ger en ordentlig skrämselfaktor, d� Raw Tech är ett
välutrustat gäng med drygt 120 krigföra medlemmar. Wireframed är en mycket högteknologisk klubb.
Den är fylld med små dataterminaler på bord, väggar, i stolar etc, där man kan
koppla in sig till det lokala nätverket, där folk spelar spel, tar sig vidare
ut på nätet, arbetar (programmerar etc.), diskuterar och även duellerar. I
källaren finns en mycket värdefull serverhall värd några miljon Euro, som
bist�r klubben med datakraften. Wireframed har ett splitternytt larmsystem.
Klubben är dock mycket sällan stängd, vilket gör att större delarna av systemet
är avstängt. Källardörren är larmad, och serverrummet likas�. Om något händer
med dessa dörrar g�r ett tyst larm till Rodneys kontor och mobiltelefon, samt
alla vakters telefoner. De f�r dessutom reda på vad som hänt av larmsystemet.
Serverhallen har dessutom temperaturlarm, kemikalielarm och sprängämneslarm.
Det finns en panicbutton i Rodneys kontor som l�ser serverhallens rejäla
st�ldörrar. Larmsystemet har även sensorer på nätet, så om någon försöker hacka
systemet så kopplas servrarna ur. Spelledarinstruktioner
Detta uppdrag kan spelas som ett verkligt uppdrag för trainees i ParaMil eller som ett simulatoruppdrag. Man kan lätt byta ut företaget mot ett annat företag om man så vill. Konceptet är enkelt att överföra. Spelledaren bör tänka över hur gästerna på caféet kommer att reagera, om de är fientliga eller samarbetsvilliga, samt vilken taktik vakterna använder för att försvara sig. Om rollpersonerna dröjer för länge kommer de att riskera att belägras av en överlägsen styrka Raw Tech-medlemmar, vilket kan ge ett otrevligt slut för rollpersonerna.
Typisk Raw Tech vakt. STY 14, T�L 12, RÖR 11, PER 10, PSY 10, VIL
12, BIL 9, SYN 11, HÖR 11. Chock 12, UK 6, Cool 12,
TO 45, FF 8, BF 13. Färdigheter: Pistol 12, Gevär 11, Stridsvana
11, Kniv 13. Pansar: Euro Products SBV, SKY 7, TO �5,
Halvstelt. Vapen: FWD Hyperdrive, Kal20, H: 5-10-25-50,
S: 5-20-60-120, EAB 7, EldH 4/3/6, Rek 2, ammoräknare, lasersikte, 1x12 H
[3]Ob7T6, [1]Ob4T6+3, [0]Ob2T6+1, [0]Ob1T6+3. 1x12 S [6]Ob6T6, [5]Ob4T6+3, [3]Ob3t6+3m
[1]Ob3T6. Glock 64, 11mm/c, 5-35-70-140, M:18, EAB 12,
EldH: 4/3/-, Rek 2, ELPRT. 2x18 Helmantlad [6]Ob4T6+2. Kniv H Ob1T6+1.
Powered by AkoComment 2.0! |