Detta är en arkiverad version av nogo.se
   03 June 2015  
Startsida
Notiser
Länkar
Skicka in material
Forum
Gamla NoGo
Nogo Wiki
Orbital News Network
- - - - - - -
Inspiration
Regler
Scenarion
Cybertech
Utrustning
Vapen
Värld
Övrigt
Spelhjälpmedel
Semiautomatisk (SA) eldgivning
Bidrag från Glacerghost   
2005-05-10
H�r ges en förenklad regel om hur Semiautomatisk eldgivning kan l�sas vilket förhoppningsvis snabbar upp spelet något.

Rollpersonen kan avfyra upp till vapnets v�rde f�r SA eldgivning (i Neotech f�rsta v�rdet f�r EldH) och avg�r hur många skott som skall skjutas innan man slår sv�righetsslaget. Sv�righeten avg�rs beroende på avstånd och yttre komplikationer så som f�rflyttning och liknande. Hur många kulor som träffar beror på hur bra f�rdighetsslaget genomf�rdes. För varje kula utöver den f�rsta så adderar man 2 till slaget. D�rmed kan alla eller ett f�tal kulor missa eller tr�ffa målet.

Exempel: En RP avser att skjuta 4 skott med en pistol mot en motståndare. F�rdighetsv�rdet �r 14. Avståndet �r kort och motståndaren springer så SL ger en sv�righet på Ob3T6. Slaget ger 9. D�rmed träffar (9, 11, 13) tre stycken skott. Det fjärde missar d� slaget adderas upp till 15.

Kommentarer
Skrivet av G�st den 2006-02-18 01:48:19
Bra ide. Personligen skulle jag förmodligen lägga till vapnets rekyl +1 istället f�r 2, �ven om det kanske g�r det hela lite mindre str�mlinjeformat.
Micke
Skrivet av G�st den 2005-12-01 12:49:14
Gillar regeln, den är enkel att f�rst� och den sparar tid i grundboken

Kommentera
Namn:G�st
Titel:
Kommentar:



Powered by AkoComment 2.0!

Senast uppdaterad ( 2005-05-22 )
ONN Latest News
Mest lästa
Populära länkar
Donera till NoGo
Varför ska jag donera?
Top of Page
Baserad på teknologi från Mambo Open Source.
Ses (tyvärr) bäst med Internet Explorer.
All information på dessa sidor är fiktiv.
NoGo Copyright © 1998 - 2015.