Detta �r en arkiverad version av nogo.se
   03 June 2015  
Startsida
Notiser
L�nkar
Skicka in material
Forum
Gamla NoGo
Nogo Wiki
Orbital News Network
- - - - - - -
Inspiration
Regler
Scenarion
Cybertech
Utrustning
Vapen
V�rld
�vrigt
Spelhj�lpmedel
Semiautomatisk (SA) eldgivning
Bidrag fr�n Glacerghost   
2005-05-10
H�r ges en f�renklad regel om hur Semiautomatisk eldgivning kan l�sas vilket f�rhoppningsvis snabbar upp spelet n�got.

Rollpersonen kan avfyra upp till vapnets v�rde f�r SA eldgivning (i Neotech f�rsta v�rdet f�r EldH) och avg�r hur m�nga skott som skall skjutas innan man sl�r sv�righetsslaget. Sv�righeten avg�rs beroende p� avst�nd och yttre komplikationer s� som f�rflyttning och liknande. Hur m�nga kulor som tr�ffar beror p� hur bra f�rdighetsslaget genomf�rdes. F�r varje kula ut�ver den f�rsta s� adderar man 2 till slaget. D�rmed kan alla eller ett f�tal kulor missa eller tr�ffa m�let.

Exempel: En RP avser att skjuta 4 skott med en pistol mot en motst�ndare. F�rdighetsv�rdet �r 14. Avst�ndet �r kort och motst�ndaren springer s� SL ger en sv�righet p� Ob3T6. Slaget ger 9. D�rmed tr�ffar (9, 11, 13) tre stycken skott. Det fj�rde missar d� slaget adderas upp till 15.

Kommentarer
Skrivet av G�st den 2006-02-18 01:48:19
Bra ide. Personligen skulle jag f�rmodligen l�gga till vapnets rekyl +1 ist�llet f�r 2, �ven om det kanske g�r det hela lite mindre str�mlinjeformat.
Micke
Skrivet av G�st den 2005-12-01 12:49:14
Gillar regeln, den �r enkel att f�rst� och den sparar tid i grundboken

Kommentera
Namn:G�st
Titel:
Kommentar:



Powered by AkoComment 2.0!

Senast uppdaterad ( 2005-05-22 )
ONN Latest News
Mest l�sta
Popul�ra l�nkar
Donera till NoGo
Varf�r ska jag donera?
Top of Page
Baserad p� teknologi fr�n Mambo Open Source.
Ses (tyv�rr) b�st med Internet Explorer.
All information p� dessa sidor �r fiktiv.
NoGo Copyright © 1998 - 2015.